Amb el teló de fons de l’actualitat mes omnipresent i fent gala de l’estil fresc i personal, el sentit de l’observació afinat i la bona orella per al diàleg que ja van captivar a Primavera, estiu, etcetera, Marta Rojals desplega present i passat com un mecanisme exacte al voltant d’una protagonista plena d’arestes i ofereix una novel·la extraordinària sobre els secrets, les relacions i la necessitat d’oblidar.
L’Anna, Annona, Novena. Dissenyadora gràfica per accident, autonoma per obligació, introspectiva, sempre calculant, equilibrant la balança, posant el comptador a zero per continuar endavant. I en Manel, Nel, Nelet, el seu company, tan a prop i tan lluny, tanta necessitat i tanta ràbia enterrada.
En un context en que tot trontolla, es fàcil que les coses canvin de sobte, i a la Barcelona de hoy aixo no es una excepció: la crisique ofega, una inquilina imprevisible, una família que obliga, una transformació vital que s’imposa. Com serà que l’Anna pugui equilibrar les coses, recalcular la trajectoria, continuar amb la seva vida cuirassada? Si es que pot, perque aquests no són els únics canvis inesperats que s’acosten.